ServiceCam
Är ni redo?
ServiceCam är ett digitalt verktyg för att snabbt och effektivt kunna kommunicera med kunderna samt snabbt få återkoppling om det gäller merförsäljning.
ServiceCam består av tre delar:
- App för Tekniker
- Program på dator för Servicerådgivare
- SMS/Dator-länk för kund
![Smartphone ServiceCam](https://www.servicecam.se/wp-content/uploads/2023/01/green-energy-14.png)
![Bakgrund modul ServiceCam](https://www.servicecam.se/wp-content/uploads/2023/01/Tekniker-ServiceCam.png)
Tekniker
Teknikern har vår app i sin telefon. Där gör teknikern en video till kunden. I videon så informeras kunden om eventuella extra arbeten som behöver utföras. All kommunikation är digital.
![Servicerådgivare ServiceCam](https://www.servicecam.se/wp-content/uploads/2023/01/Serviceradgivare-ServiceCam.png)
Arbetsledning
Arbetsledningen eller Servicerådgivaren använder vårt program i sin dator där man lätt kan följa dagens ärenden. Det är också här som arbeten prissätts. Dessa skickas sedan till kunden.
![Kund ServiceCam](https://www.servicecam.se/wp-content/uploads/2023/01/Kund-ServiceCam-240x240-1.png)
Kund
Kunden får ett sms eller ett mail beroende på vilken inställning som är gjord i programmet. Där väljer kunden lätt om vilka tillkommande arbeten som ska utföras och bekräftar sedan sina val direkt snabbt och enkelt
Vanliga frågor
Här har vi samlat de vanligaste frågorna gällande ServiceCam. Har du någon annan fråga? Kontakta oss!
Vad krävs det för utrustning för att använda serviceCam?
ServiceCam består at tre olika moduler.
Teknikern använder en app i sin telefon eller surfplatta.
Operatören använder ett program på en dator.
Kunden använder antingen sin telefon, surfplatta eller dator.
Hur skickas meddelanden till kunden?
I kontrollpanelen så väljer man om kunden ska få meddelandet via sms och/eller mail.
Vad kostar ServiceCam?
Priset på ServiceCam är beroende av hur stor verkstaden är. Kontakta oss för att få en offert!
Vad är uppsägningstiden?
Uppsägningstiden är 1 månad.
Vad är skillnaden mot andra program?
Det finns fler aktörer som kan leverera liknande system men detta har fler funktioner och dessutom så är det uppbyggt efter processerna i en verkstad vilket gör det väldigt snabbt och smidigt att arbeta i.
Dessutom så har vi ett väldigt starkt rapportsystem som genereras av programmet.
Krävs det någon utbildning för använda programmet?
Vi tillhandahåller utbildningsmaterial men för oss är det viktigt att ni får en bra start. Därför har vi även möjlighet att komma till er och ge er utbildning i systemet som garanterar en bra uppstart.
Fördelar med ServiceCam
Kunder accepterar 90% av alla ServiceCams som skickas.
Det är snabbt och kostnadseffektivt.
Kontrollpanelen ger en bra översikt över exakt vad som behöver göras just nu.
Reservdelsförsäljningen ökar i genomsnitt med 22%.
Sålda timmar ökar i genomsnitt med 15%.
Kunder som fått ServiceCam blir ofta imponerade och får ett större förtroende för återförsäljaren.
Boka glesare och sälj mer.
![Nöjd Kund ServiceCam](https://www.servicecam.se/wp-content/uploads/2023/01/Nojd-Kund-ServiceCam-1.png)
Nöjdare kunder
Verktyget ökar transparensen mot kunden. De ser verkligen sin egen bil och hör dessutom er förklara vad som behöver göras. Detta skapar nöjdare kunder och högre lojalitet.
![Lönsamhet ServiceCam](https://www.servicecam.se/wp-content/uploads/2023/01/Lonsamhet-ServiceCam-1.png)
Ökad lönsamhet
Då ServiceCam helt och hållet utgår från verskatdsprocessen så är det snabbt och smidigt att arbeta i. Gör man rätt hela vägen så behöver fordonet oftast inte komma in en gång till utan merförsäljningen sker direkt. Detta ökar lönsamheten och minskar osåld tid!
Vem står bakom ServiceCam?
Detta verktyg har vi själva utvecklat och då har vi uteslutande tagit hänsyn till processerna. Bakom ServiceCam står SC Nordic AB som är specialiserade på verkstadsoptimering och utbildning.